Usein kysytyt kysymykset

Tilaaminen ja toimitus

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Normaalisti toimituskulu Suomessa on Postin pakettiautomaattiin tai Postin noutopisteeseen 6,90 €/tilaus. Kotiinkuljetuksen hinta on 14,90 €/tilaus.

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Tulikohan tilaukseni perille?

Onnistuneesta tilauksesta pitäisi aina tulla tilausvahvistus sähköpostiin. Jos tilauksesi on veloitettu ja et ole saanut tilausvahvistusta 24 tunnin kuluessa, tarkistathan että viesti ei ole mennyt sähköpostisi roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta ei löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuinka kauan tilaukseni toimitus kestää?

Tilausten toimitusaika on normaalisti 2–4 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tilausruuhkasta tai kuljetusyrityksen tilanteesta riippuen. Lähetämme sähköpostiisi toimitusvahvistusviestin, kun olemme käsitelleet tilauksesi ja pakettisi on lähdössä meiltä.

Mistä voin tarkistaa, missä tilaukseni menee?

Kun tilauksesi on käsitelty ja pakettisi on lähtenyt meiltä, voit seurata pakettisi matkaa toimitusvahvistusviestistä löytyvän seurantatunnuksen avulla. Saat toimitusvahvistusviestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on lähdössä meiltä. Seurantatunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin lähetysten seurannassa, mihin pääset tästä linkistä.

Tilasin Nouto myymälästä -paketin, kuinka nopeasti tilaus on noudettavissa myymälästä?

Normaalisti käsittelemme Nouto myymälästä -tilaukset 1 arkipäivän sisällä. Lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen sekä tekstiviestin, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme.

Haluaisin tilata esim. pelkät puikot, miksi en voi saada niitä edullisesti kirjekuoressa toimitettuna?

Verkkokaupan toimitustavoissa ei ole valittavissa kirjettä, sillä kirjetoimituksessa ei ole seurantamahdollisuutta.


Ongelmatilanteita tilausta tehdessä

Miksi tilaukseni maksaminen ei onnistu verkkokaupan kassalla?

Tarkista, että olet tehnyt seuraavat toimenpiteet verkkokaupan kassalla:

  1. Täydennä osoitetietosi, vaaditut kentät on merkitty punaisella tähdellä
  2. Valitse toimitustapa ja tarvittaessa noutopiste.
  3. Valitse maksutapa.
  4. Paina "Tee tilaus" -painiketta

Jos vaaditut kentät eivät ole täytettynä, ei tilaus rekisteröidy järjestelmäämme. Kun kaikki vaaditut kentät on täytetty oikein, sivusto ohjautuu valitun maksutavan mukaan maksusivustolle. Seuraa tarkasti sivuston ohjeita onnistuneen maksun suorittamiseksi. Onnistuneesta tilauksesta pitäisi aina tulla tilausvahvistus sähköpostiin. Jos tilauksesi on veloitettu ja et ole saanut tilausvahvistusta 24 tunnin kuluessa, tarkistathan että viesti ei ole mennyt sähköpostisi roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta ei löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Joskus tilauksen maksaminen ei onnistu, jos käytössä on esimerkiksi vanhentunut selain. Verkkokauppamme toimii parhaiten Mozilla Firefox ja Google Chrome -selaimilla.

Miksi alennuskoodi ei toimi?

Jos alennuskoodi ei toimi, varmistathan ensin, että olet kirjoittanut koodin oikein ja klikannut Käytä koodi -painiketta. Jos alennnuskoodi on esimerkiksi ilmaisen toimituksen antava koodi, aktivoituu koodi vasta, kun olet valinnut verkkokaupan kassa-sivulla toimitustavan.

Olen tehnyt tilauksen, mutta hukkasin laskuni, miten toimin? 

Jos maksutapasi oli Lankava Lasku tai Tili, maksupalveluntarjoajan Avardan sivuilta pääset näkemään omat laskusi: https://omatsivut.avarda.fi/auth/login/email Voit myös tarvittaessa olla yhteydessä Lankavan Asiakaspalveluun, niin lähetämme sinulle kopion laskustasi.


Tilauksen palauttaminen/viallinen tuote tilauksessa

Voinko palauttaa tuotteen?

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Huomaathan kuitenkin, että emme korvaa virheettömien tuotteiden palautuskustannuksia. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Jos haluat palauttaa tuotteita, ilmoita siitä asiakaspalveluumme sähköpostitse lankava@lankava.fi. Ilmoita viestissä tilausnumerosi, palautuksen syy ja tuotteet, jotka haluat palauttaa.
Palautusosoite: Lankava Oy, Kauppatie 65, 62200 Kauhava, puh. 044 750 4044

Tilauksellani oli viallinen tuote. Miten toimin?

Olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerro asiasta meille tarkemmin! Lankavan tarkemman asiakaspalautusohjeen löydät täältä.


Lisätilaus/muutos tilaukseen

Haluaisin tehdä lisätilauksen, miten toimin?

Otathan heti yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tehdä lisätilauksen sisällä olevaan tilaukseesi.

Haluan tilata lisää lankaa keskeneräiseen työhön, miten toimin saadakseni saman värierän langan?

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja kerro ennen tilaustasi langan väri ja eränumero, niin tarkistamme löytyykö varastostamme vielä kyseistä värierää.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Mikäli tilauksesi ei ole vielä toimituksessa, voit tehdä muutoksia tilaukseen. Otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.


Tuotteiden saatavuus ja ennakkovaraukset

Haluamaani tuotetta ei ole verkkokaupassa saatavilla tai sitä on vain muutamia jäljellä. Mitä tämä tarkoittaa?

Vain tuotteet joita aidosti löytyy varastostamme ovat myynnissä verkkokaupassamme, kun tuote on tilapäisesti loppu varastostamme, tuote ei ole saatavilla verkkokaupassa. Tuotteen saatavuustieto ”Muutamia jäljellä” puolestaan kertoo, että tuotetta on saatavilla varastossamme vielä muutamia ja verkkokauppa antaa sinun tilata varastossa olevan määrän.

Voiko tuotteita ennakkovarata, jos tuote on tilapäisesti loppu verkkokaupasta?

Valitettavasti emme voi ottaa ennakkovarauksia tuotteista.


Kysymyksiä tuotteista

Tilaamani tuotteen väri on erilainen kuin verkkokaupan/kuvaston kuvassa?

Huomaathan, että verkkokaupassa tai Lankavan kuvastossa esitetyt lankojen värit ovat suuntaa-antavia. Lankojen värit eivät välttämättä vastaa todellisuutta tietokoneen näyttöruudulla tai painotuotteissa.

Miksi tilaamani langan sävy on erilainen kuin edellisellä kerralla?

Huomaathan, että lankojen eri värjäys-/värierien välillä voi olla pieniä sävyeroja.


Muita esiin nousseita kysymyksiä

En ole saanut postissa uusinta kuvastoanne, vaikka olen kuvaston tilaaja?

Varmistathan ensin, että olet liittynyt kuvastomme postituslistalle. Lähetämme nykyisen kuvaston sinulle postissa viikon sisällä tilauksesta ja saat lisäksi automaattisesti uuden kuvaston kotiisi joka syksy. Jos olet jo liittynyt postituslistallemme aiemmin, mutta et ole siitä huolimatta saanut kuvastoamme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löydänkö jostain alennuskoodin, jonka voin hyödyntää verkkokauppatilauksellani?

Saat tietoa mahdollisista alennuskoodeista Lankavan uutiskirjeen ja somekanavien kautta. Tilaa uutiskirjeemme tämän sivun alaosasta ja ota meidät seurantaan Facebookissa ja Instagramissa.

Voinko käyttää netistä ostamaani lahjakorttia Kauhavan myymälässä?

Verkkokaupasta ostetut lahjakortit ovat käytettävissä vain verkkokaupassamme. Lankavan myymälästä Kauhavalta voit ostaa erikseen myymälälahjakortteja, joita puolestaan voit hyödyntää myymäläostoksissasi.

 

 

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää ja et löydä vastausta tältä sivulta.

Copyright © - Lankava