Usein kysytyt kysymykset

Voinko palauttaa tuotteen?

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Huomaathan kuitenkin, että emme korvaa virheettömien tuotteiden palautuskustannuksia. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Jos haluat palauttaa tuotteita, ilmoita siitä asiakaspalveluumme sähköpostitse lankava@lankava.fi. Ilmoita viestissä tilausnumerosi, palautuksen syy ja tuotteet, jotka haluat palauttaa. Mikäli tuote on virheellinen, ota yhteys asiakaspalveluumme. Katso palautusohjeet täältä.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Normaalisti toimituskulu Suomessa on Postin pakettiautomaattiin tai Postin noutopisteeseen 6,90 €/tilaus. Kotiinkuljetuksen hinta on 13,90 €/tilaus.

Tein tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Tulikohan tilaukseni perille?

Onnistuneesta tilauksesta pitäisi aina tulla tilausvahvistus sähköpostiin. Jos tilauksesi on veloitettu ja et ole saanut tilausvahvistusta 24 tunnin kuluessa, tarkistathan että viesti ei ole mennyt sähköpostisi roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta ei löydy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Haluaisin tilata esim. pelkät puikot, miksi en voi saada niitä edullisesti kirjekuoressa toimitettuna?

Verkkokaupan toimitustavoissa ei ole valittavissa kirjettä, sillä kirjetoimituksessa ei ole seurantamahdollisuutta.

Kuinka kauan tilaukseni toimitus kestää?

Tilausten toimitusaika on normaalisti 2–4 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tilausruuhkasta tai kuljetusyrityksen tilanteesta riippuen. Lähetämme sähköpostiisi toimitusvahvistusviestin, kun olemme käsitelleet tilauksesi ja pakettisi on lähdössä meiltä.

Mistä voin tarkistaa, missä tilaukseni menee?

Kun tilauksesi on käsitelty ja pakettisi on lähtenyt meiltä, voit seurata pakettisi matkaa toimitusvahvistusviestistä löytyvän seurantatunnuksen avulla. Saat toimitusvahvistusviestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on lähdössä meiltä. Seurantatunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin lähetysten seurannassa, mihin pääset tästä linkistä.

Tilasin Nouto myymälästä -paketin, kuinka nopeasti tilaus on noudettavissa myymälästä?

Normaalisti käsittelemme Nouto myymälästä -tilaukset 1 arkipäivän sisällä. Lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen sekä tekstiviestin, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme.

En ole saanut postissa uusinta kuvastoanne, vaikka olen kuvaston tilaaja?

Varmistathan ensin, että olet liittynyt kuvastomme postituslistalle. Lähetämme nykyisen kuvaston sinulle postissa viikon sisällä tilauksesta ja saat lisäksi automaattisesti uuden kuvaston kotiisi joka syksy. Jos olet jo liittynyt postituslistallemme aiemmin, mutta et ole siitä huolimatta saanut kuvastoamme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.


******************************


Haluamaani tuotetta ei ole verkkokaupassa saatavilla tai sitä on vain muutamia jäljellä. Mitä tämä tarkoittaa?

Kun tuote on tilapäisesti loppu varastostamme, tuote ei ole saatavilla verkkokaupassa. Tuotteen saatavuustieto ”Muutamia jäljellä” puolestaan kertoo, että tuotetta on saatavilla varastossamme vielä muutamia ja verkkokauppa antaa sinun tilata varastossa olevan määrän.

Miksi tilaukseni maksaminen ei onnistu verkkokaupan kassalla?

Joskus tilauksen maksaminen ei onnistu, jos käytössä on esimerkiksi vanhentunut selain. Verkkokauppamme toimii parhaiten Mozilla Firefox ja Google Chrome -selaimilla. Varmistathan myös, että olet valinnut verkkokaupan kassa-sivulla ensin maksutavan kuvakkeen ja painanut sen jälkeen Tee tilaus -painiketta.

Olen tehnyt tilauksen, mutta hukkasin laskuni, miten toimin? 

Jos maksutapasi oli Lankava Lasku tai Tili, maksupalveluntarjoajan Avardan sivuilta pääset näkemään omat laskusi: https://omatsivut.avarda.fi/auth/login/email Voit myös tarvittaessa olla yhteydessä Lankavan Asiakaspalveluun, niin lähetämme sinulle kopion laskustasi.

Haluaisin tehdä lisätilauksen, miten toimin?

Otathan heti yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tehdä lisätilauksen sisällä olevaan tilaukseesi.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Mikäli tilauksesi ei ole vielä toimituksessa, voit tehdä muutoksia tilaukseen. Otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löydänkö jostain alennuskoodin, jonka voin hyödyntää verkkokauppatilauksellani?

Saat tietoa mahdollisista alennuskoodeista Lankavan uutiskirjeen ja
somekanavien kautta. Tilaa uutiskirjeemme tämän sivun alaosasta ja ota meidät seurantaan Facebookissa ja Instagramissa.

Miksi alennuskoodi ei toimi?

Jos alennuskoodi ei toimi, varmistathan ensin, että olet kirjoittanut koodin oikein ja klikannut Käytä koodi -painiketta. Jos alennnuskoodi on esimerkiksi ilmaisen toimituksen antava koodi, aktivoituu koodi vasta, kun olet valinnut verkkokaupan kassa-sivulla toimitustavan.


******************************

Voiko tuotteita ennakkovarata, jos tuote on tilapäisesti loppu verkkokaupasta?

Valitettavasti emme voi ottaa ennakkovarauksia tuotteista.

Tilaamani tuotteen väri on erilainen kuin verkkokaupan/kuvaston kuvassa?

Huomaathan, että verkkokaupassa tai Lankavan kuvastossa esitetyt lankojen värit ovat suuntaa-antavia. Lankojen värit eivät välttämättä vastaa todellisuutta tietokoneen näyttöruudulla tai painotuotteissa.

Miksi tilaamani langan sävy on erilainen kuin edellisellä kerralla?

Huomaathan, että lankojen eri värjäys-/värierien välillä voi olla pieniä sävyeroja.

Haluan tilata lisää lankaa keskeneräiseen työhön, miten toimin saadakseni saman värierän langan?

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ja kerro ennen tilaustasi langan väri ja eränumero, niin tarkistamme löytyykö varastostamme vielä kyseistä värierää.

Tilauksellani oli viallinen tuote. Miten toimin?

Lankavan asiakaspalautusohjeen löydät täältä.

 

 

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää ja et löydä vastausta tältä sivulta.

Copyright © - Lankava