Kundretur - Lankava Oy

Ångerrätt och retur

Konsumentkuder

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan förutsatt att varan är oanvänd. Produkten måste returneras per post inom 14 dagar efter mottagandet i den ursprungliga förpackningen samt i oskadat skick. Vill du utöva din ångerrätt måste du informera oss om detta innan du returnerar ditt paket. Returkostnaderna är du skyldig att betala. När varan har mottagits och granskats av oss betalar vi tillbaka det du har betalat, utom returkostnaderna. Om varan har använts förbehåller vi oss rätten att debitera dig för värdeminskningen. Om du vill returnera en vara efter ångerrättstiden, ber vi dig kontakta oss direkt. Ordrar kan avbeställas utan kostnad om de inte har hunnit skickas. Sådana avbeställningar görs genom att ringa oss under vardagar.

Företagskunder

Vid leverans av felaktiga produkter samt vid ånger måste detta rapporteras inom 7 dagar från mottagandet av leveransen. I de fall en leverans inte motsvarar din beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst utan dröjsmål. I de fall leverans av felaktiga eller defekta varor beror på Lankava kan en retur göras med Lankavas kundreturavtal, i vilket fall avtalsuppgifterna fås från oss. Du måste meddela oss om en retur innan du skickar tillbaka paketet. Vi kan också komma överens om ett alternativt kompensationssätt, som exempelvis prisreducering. I de fall returen inte beror på leverans av felaktiga eller defekta varor måste kunden stå för returnostnaden och fraktkostnaden vid ett eventuellt byte. Därutöver tillkommer en administrationsavgift på 10 €.

Kontakt info:

Tel. +358 (0)6 434 5500
lankava@lankava.fi

Öppettider må-fr 9.00 - 17.00, lö 9.00 - 13.00


Bifoga följande uppgifter

Bifoga följande uppgifter med paketet: (du kan printa ut den här sidan eller skriva uppgifter på papper)

Kundnummer:
Namn (Företag):
Telefon:
E-post:
Produkt som du returnerar:
Orsak till returnering:     fel produkt   /    skadad produkt    /   annan orsak, vad?   
Bankkontonummer (IBAN) för återbetalning:

Returadress: Lankava Oy, Kauppatie 91, 62200 Kauhava, tel. 044 750 4044
Hämtpaket önskas till följande hämtställen: Posti, K-Supermarket Kauppatie eller Posti Smartpost, Lidl Kauhava


Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte

  • i de fall en vara har tillverkats enligt kunds speciella önskemål, som exempelvis vid varpning, när tyger eller garn har klippts enligt kunds önskemål.
  • i de fall då enskilda produkter beställs från tillverkaren eller ändras enligt kunds önskan.
  • Våra färdiga set av trikåtrasor har ingen ångerrätt och på grund av höga fraktkostnader godkänns inte returnering av balar. Uppmärksamma att nyansskillnader och skillnader i tjocklek förkommer.


Reklamation, felaktiga eller skadade varor

I de fall en leverans inte motsvarar din beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst utan dröjsmål. Returfrakten för felaktiga och skadade varor betalas av Lankava. Du måste meddela oss om en retur innan du skickar tillbaka ditt paket.


Borttappat eller skadat paket

I de fall en produkt har försvunnit eller skadats under leveransen ber vi dig kontakta oss utan dröjsmål. Om paket som levereras av Posten har skadats under leveransen måste du göra en reklamation till Posten.


Icke uthämtade paket

Underlåtenhet att hämta ut paket är inte detsamma som ånger eller reklamation. Om du inte hämtar ut ditt paket och inte meddelar oss att du önskar ångra ditt köp, debiteras du en avgift på 10,00 €.

Copyright © - Lankava